ZiarulRing

18-mai2024

ULTIMA ORĂ

ALTE CATEGORII

Război crunt între SUA și China pe formula magică a TikTok 

Avatar

Publicat

pe

În timp ce campania lansată de americani pentru separarea TikTok de compania-mamă chineză se îndreaptă spre Senatul SUA, răspunsul Beijingului la o eventuală vânzare forțată a aplicației și a algoritmului său secret pare a fi unul fără echivoc: „Jos mâinile de pe ce este al nostru!”.

În conformitate cu noua legislație care a trecut săptămâna trecută de Camera Reprezentanților, aplicația TikTok ar putea fi interzisă în Statele Unite, dacă nu taie toate legăturile cu gigantul tehnologic chinez „ByteDance”.

În acest context incert, în lupta pentru viitorul TikTok în SUA a apărut ceea ce multora li se pare o contradicție: în timp ce compania încearcă să convingă Congresul american de independența sa față de Beijing, China a sărit în apărarea ei.

Beijingul nu dorește să se creeze un precedent, în care o companie chineză să fie forțată să vândă unul dintre cele mai valoroase active ale sale, inclusiv un algoritm care este invidiat de toată concurența, sunt de părere analiști în marketing și IT.

„Acest tip de amenințare este ca un jaf în plină zi!”, consideră Mei Xinyu, economist din Beijing, într-o declarație acordată AFP. „Având în vedere ultimele evenimente, acțiunile guvernului chinez au fost până acum foarte blânde. Ceea ce propune guvernul american depășește cu mult limita.”, mai spune el.

Membrii Congresului SUA și agențiile americane de securitate susțin că TikTok reprezintă o amenințare, deoarece China poate accesa și utiliza marea cantitate de date pe care aplicația le colectează, pentru manipulare și spionaj.

Advertisement

TikTok neagă acuzațiile, afirmând că a cheltuit aproximativ 1,5 miliarde de dolari pentru „Proiectul Texas”, un program în cadrul căruia datele utilizatorilor americani rămân stocate în SUA. Cu toate acestea, numeroși congresmeni și o serie de agenții americane, inclusiv FBI, nu cred în asigurările oferite de partea chineză.

Unii critici ai aplicației sunt de părere că datele în sine reprezintă doar o parte a problemei, iar algoritmul care produce recomandări personalizate pentru utilizatorii TikTok trebuie, de asemenea, deconectat de la colosul tehnologic chinez „ByteDance”.

Algoritm secret

Tocmai acest algoritm al „ByteDance” a contribuit la succesul planetar al TikTok, din momentul în care aplicația a fost lansată pe piața internațională, în 2017.

Citește articolul integral aici.