ZiarulRing

21-mai2024

ULTIMA ORĂ

MONDEN

SITUAŢIE SCANDALOASĂ! 4.000 de maşini de poliţie noi nu pot fi folosite la urgenţe: „Dacă MONTEAZĂ GIROFAR pe maşinile noi, PIERD GARANŢIA!”

Avatar

Publicat

pe

Cumpărarea maşinilor noi fără sirene şi girofaruri îi obligă pe poliţişti să circule tot cu maşinile vechi. Potrivit contractului de achiziţie, montarea girofarurilor duce la pierderea garanţiei de trei ani, ne spune conducerea Sindicatului ProLex.

Poliţia Română se află într-o situaţie extrem de jenantă. În loc să folosească cele 4.000 de Loganuri noi cumpărate de minister, poliţiştii sunt obligaţi să se chinuie tot cu maşinile vechi în prag de casare. Problema a apărut în urma contractului de achiziţie. “Nu au luat maşinile cu girofaruri cu gândul că le vor pune pe cele de pe maşinile vechi, pe care le casează. Numai că au făcut prost contractul de achiziţie a maşinilor noi: dacă montează girofarurile, pierd garanţia. Avem o situaţie penibilă, maşinile vechi cu girofar sunt trase pe dreapta pentru că nu mai sunt bune, iar cele noi merg fără girofar, ceea ce înseamnă că nu pot interveni la urgenţe, nu pot urmări infractori. Au luat 4.000 de Loganuri, toate fără girofaruri, şi la Poliţie, şi la Jandarmi şi la ISU. Mai bine luau mai puţine maşini pe care să le poată folosi oamenii”, ne-a declarat Vasile Lincu, preşedintele Sindicatului Naţional al Poliţiştilor şi Vameşilor ProLex.

Loganul mic vs Loganul mare

Emanoil Bele, lider ProLex Poliţia Ilfov, ne spune că lipsa girofarurilor face ca autoturismele noi să fie aproape inutilizabile. “Dacă nu ai girofar şi sirenă, nu poţi să te deplasezi la o urgenţă pentru că pui în pericol siguranţa circulaţiei, legea prevede să ai şi semnale acustice, şi luminoase, or, maşinile noi nu au nici una, nici cealaltă. Dacă loveşti pe cineva când alergi la o urgenţă, eşti vinovat, pentru că nu ai respectat legea. Totodată, nu poți opri maşini în trafic, nu poţi asigura protecţia unui perimetru în care s-a întâmplat un accident pe timpul nopţii. Maşinile noi nu au nici măcar CASCO. Mai mult, sunt maşini cu motor de 1,2 pe benzină cu care nu poţi să fugi, nu poţi face depăşiri. Sunt mai mult maşini de transport. Nici pentru patrulare nu sunt bune, că, dacă observi o maşină suspectă, nu zic un BMW, un Logan mai mare, nici măcar pe ăla nu-l prinzi. Cei din minister au dat o explicaţie idioată: nu au pus girofaruri ca să cumpere mai multe maşini, care sunt în garanţie trei ani În continuare am rămas doar cu cele vechi pentru care avem aceeaşi problemă: nu sunt piese. Faci comandă în teritoriu să-ţi aducă o piesă, aştepţi luni de zile să vină, până atunci se mai strică altele şi o treci pe dreapta. Maşinile vechi pe care le avem sunt într-o stare de uzură foarte avansată; la nivel naţional, peste 60% din autoturisme sunt în prag de casare. Poliţiştii plătesc în continuare bani din buzunarul lor pentru piese şi pentru inspecţia tehnică periodică a maşinilor”, ne-a precizat Emanoil Bele.

Camere video din banii sindicatului

Preşedintele ProLex, Vasile Lincu, ne spune că sindicatul a decis ca, de la anul, să le cumpere tuturor poliţiştilor camere video care să fie amplasate la nivelul umerilor. “Dacă nu o face instituţia, o s-o facem noi. Camerele sunt necesare pentru ca polițiștii să poată face dovada a ceea ce constată. Se pot apăra cu ajutorul înregistrărilor de pe camerele video”, a afirmat Vasile Lincu.

4.000 de Loganuri fără girofaruri au fost cumpărate de MAI.

“Camerele video sunt o formă de protecţie a poliţiştilor şi probe pentru a dovedi faptele pe care le constată.”, Vasile Lincu, preşedintele ProLex

Citește în continuare
Advertisement
Lasă un comentariu

Lasă comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *