Motorizarea hibridă este cea mai bună soluție a momentului. Rezolvă pe de o parte problemele legate de infrastructura precară a stațiilor de încărcare, pe de altă parte reduce poluarea în orașe, acolo unde e critică pentru sănătatea locuitorilor din metropole.
La apariția mașinii hibride, consumul era mic în oraș și mai mare în extraurban, asta din cauza motorului cu propulsie internă cu ciclu Atkinson, diferit de cel cunoscut cu ciclu Otto. Acum, tehnologiile au redus mult din diferențele de consum în urban, autostradă sau extraurban. Am testat timp de patru zile un Renault Clio hibrid dotat cu un acumulator micuț, dar suficient cât să obțină un consum foarte bun. Tehnologia este prezentă și pe Nissan, pe Mitsubishi și chiar și pe Dacia.
Istoric, un automobil hibrid consumă mai puțin în mediul urban. În orașe, opririle sunt dese, iar start-stopul nu este suficient să scadă prea mult media. Aici intervine sistemul hibrid. Nu cel mild, care este folosit de mulți constructori pentru a păcăli normele și a încasa bonusul de la stat, ci unul care are la bază motoare electrice capabile să miște mașina în regim electric și să ajute în mod real motorul termic atunci când e nevoie. Renault a început să integreze tehnologia full hybrid E-Tech în mașinile sale în 2020. Noul Clio, în versiunea full hybrid E-Tech de 145 CP, a beneficiat de peste 150 de brevete, precum și expertiza pe care Renault a acumulat-o pe circuitele de Formula 1 – în special recuperarea și regenerarea energiei. Arhitectura sa serie-paralelă combină două motoare electrice (un motor de 36 kW și un generator de pornire de înaltă tensiune de 18 kW) cu un motor 4 cilindri cu ardere internă de 1,6 litri și 69 kW (94 CP), o cutie de viteze inteligentă multimodală fără ambreiaj și o baterie de 1,2 kWh. Transmisia motorului cu ardere internă are patru rapoarte de transmisie, iar motorul electric principal are două rapoarte. Grupul motopropulsor hibrid complet E-Tech poate combina intrările pentru motorul clasic și motorul electric în până la 14 moduri diferite pentru a optimiza eficiența energetică. Când pornește, mașina este alimentată invariabil de motorul electric și îl poate folosi până la 80% din timp în orașe – reducând consumul cu până la 40% față de un motor pe benzină convențional. Capacitatea bateriei noului Clio în zonele urbane este cea mai mare din segmentul mașinilor hibride de oraș. Datorită grupului motopropulsor eficient, emisiile de CO2 sunt limitate, începând de la 95 g/km, ceea ce îl face remarcabil în categorie. Acest lucru se adaugă la liniștea de care te bucuri la mașinile electrice și la faptul că nu trebuie să te oprești pentru a încărca bateria.
Citește articolul integral aici.