back to top
Bine ai venit pe Ziarul Ring
Știri exclusive din Sport, Actualitate și Monden
sâmbătă, decembrie 21, 2024

Top 10 motive pentru care electrificarea totală este o idee proastă

Distribuiți

Politicienii și oficialii guvernamentali sunt foarte încântați de trecerea la un sistem energetic integral electric (industrie, rezidențial, transporturi) ca parte a politicii de promovare a energie curate.

O analiză a sistemului energetic românesc, compus dintr-un mix de surse de producere format dintr-un amestec de combustibili fosili precum cărbunele și gazul, sisteme de transport și distribuție a gazelor pentru încălzire, gătit și alte nevoi energetice, arată o altă față a  sistemul gândit complet electric. Promisiuni mari, cum ar fi o rețea neutră din carbon până în 2040 sau un sistem de energie curată 100% până în 2050, par la prima vedere atât de simple de atins prin trecerea la un consum complet electric, dar există multe riscuri, arată o analiză realizată de Asociația Energia Inteligentă.

Conform analizei citate, au fost identificate 10 riscuri potențiale pentru un sistem complet electric:

1 Sistemele electrice sunt risipitoare

Cel mai prietenos mod de abordare a energiei este să nu irosești nimic, dar sistemele electrice centralizate aduc mari ineficiențe. Aceste ineficiențe încep de la sursă, mai mult de 60% din energia utilizată pentru generarea de energie electrică se pierde în procesul de conversie. Adăugați la asta 8% până la 15% din puterea care se pierde din cauza ineficiențelor în timpul transportului și distribuției. Și dacă un operator trebuie să utilizeze stocarea energiei, care devine din ce în ce mai necesară, pe măsură ce generarea intermitentă de surse regenerabile este adăugată la rețea, se adaugă încă 10% până la 60% din pierderile de energie în timpul acelei stocări.

2 Vremea face transportul electric și mai ineficient

Visul unui sistem energetic 100% electric, plin de energie regenerabilă, ignoră provocările legate de vreme. Sursele curate de energie electrică, solară, eoliană și chiar hidroenergetică  se bazează pe cooperarea tiparelor meteorologice, dar acest lucru este greu de controlat. În plus, căldura lunilor de vară va duce la ineficiențe mai mari în transport. Acest impact poate duce la o scădere a capacității de transport cu 2% până la 6% în timpul verii. 

Realizarea unui mix energetic echilibrat este calea care asigură prețuri accesibile, siguranță în livrare și securitate în aprovizionare.

3 Electricitatea alimentată cu cărbune nu dispare suficient de repede

Trecerea la 100% energie electrică presupune ca toți combustibilii fosili să fi eliminați din rețea. Cu toate acestea, centralele electrice pe combustibili fosili reprezintă încă o parte semnificativă din capacitatea de generare și reprezintă aproape o treime din producția totală anuală. Chiar și regiunile care gândesc pe termen lung în ceea ce privește energia curată nu pot pur și simplu să scoată resursele fosile din sistemele lor. Electricitatea pur și simplu nu este practică pentru toate nevoile de energie. În ultimul deceniu, inovația și progresul au făcut ca ideea vehiculelor electrice să fie nu numai fezabilă, ci și o alegere practică pentru mulți oameni. Această schimbare reprezintă un mare succes în înlocuirea benzinei cu electricitate, dar nu înseamnă că ar trebui să punem trăsura înaintea calului electric pentru toate mijloacele de transport. Pentru navele electrice mari energia electrică nu este o opțiune. Studiile arată că pentru a naviga din Asia în Europa, 40% din greutatea încărcăturii navei ar trebui înlocuită cu baterii. 

Citește articolul integral aici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte articole

Alte articole