back to top
Bine ai venit pe Ziarul Ring
Știri exclusive din Sport, Actualitate și Monden
sâmbătă, decembrie 21, 2024

Test Drive – Ford Focus; Sofisticare compactă

Distribuiți

A treia generaţie Ford Focus se remarcă prin tehnologia pe care o poate îmbrăca, personalitatea mai complexă decât în trecut, dar mai ales prin premiatul motor de 1,0 litri.

Actualul Ford Focus arată mai complicat decât în trecut. În creionarea formei sale, stiliştii par să se fi inspirat mai mult din nonconformismul primei generaţii decât din conceptul „matematic” al celei precedente. Cu alte cuvinte, „adio, discreţie, bun-venit extravaganţă!”. Sigur, vorbim totuşi de un Ford, astfel că forma nu şochează în adevăratul sens al cuvântului, dar dezvăluie o nouă personalitate a designului „kinetic”.

Habitaclul continuă în mod logic impresia creată de exterior. Planşa de bord este puternic profilată, dar complexitatea formelor atrage după sine şi una a comenzilor, care nu sunt întotdeauna logic distribuite, mai ales în zona sistemului audio. În timp ce vechiul model s-a prezentat cu materiale mediocre, noua generaţie aduce mai multă culoare la acest capitol, propunând texturi mai elevate şi ornamente mai credibile.

Oricum, este destul de greu să folosim, în cazul acestui Focus, clişeul „s-a maturizat”. Mai corect ar fi să spunem că „a reîntinerit”, cel puţin dacă ţinem cont de faptul că poate împacheta un ansamblu de sisteme electronice care mai de care mai moderne şi mai interesante.

Motor excelent

Despre motorul de 1,0 litri, produs la Craiova, am mai scris aici. În cazul maşinii testate, acesta era în versiunea mai puternică, de 125 CP. Fiind vorba despre un motor relativ nou, nu se pot spune multe despre fiabilitatea sa, însă, din punct de vedere al raportului performanţe/consum, vorbim de o reuşită. Automobilul poate accelera de la 0 la 100 km/h în 11,3 secunde şi poate rula cu peste 190 km/h, în condiţiile unui consum mediu (oficial) de 5 l/100 km. Motorul nu îşi dezvăluie instantaneu puterea, prinzând viaţă mai ales în ture, după 2.500 rpm. Totuşi, deşi cântăreşte aproape 1,3 tone, maşina nu pare deloc „subnutrită”, ba chiar promite reprize interesante, pe placul unui pasionat îngăduitor.

Tehnologie complexă

Desigur, nenumărate tehnologii lucrează pentru obţinerea acestor performanţe, iar inginerii au dezvoltat şi unele care nu ţin de motor în sine, cum ar fi „Active Grille Shutter”, care comandă închiderea/deschiderea automată a orificiilor de aerisire a motorului din grilă. Astfel, când motorul nu trebuie răcit, rezistenţa aerodinamică se reduce şi, odată cu aceasta, consumul de combustibil. De altfel, probabil că cea mai importantă evoluţie pe care a înregistrat-o Focus este la nivelul tehnologiei care poate fi îmbarcată la bord. Enumerarea tuturor sistemelor disponibile pentru asistarea şofatului ar putea face lejer obiectul unui articol dedicat, şi nu e cazul aici. Remarcăm doar că acestea nu influenţează negativ plăcerea de a conduce, Focus oferind un comportament rutier cu tentă dinamică.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte articole

Alte articole