Nu se mai numeşte Seria 3 Coupe, ci Seria 4 Coupe, dar este, în esenţă, acelaşi lucru: un model sportiv bazat pe berlina medie a lui BMW. Schimbarea de nume a adus însă şi pretenţii sporite.
Vechiul BMW Seria 3 Coupe era un automobil performant şi sigur, dar, dincolo de aura care înconjoară de obicei orice coupe al mărcii bavareze, nu deosebit de arătos. Urmaşul său nu doar arată mult mai bine, dar se detaşează de sedanul pe platforma căruia este bazat atât prin design, cât şi prin denumire: Seria 4. Capota arcurită şi lungă atrage atenţia asupra agresivităţii modelului încă de la prima privire, iar plafonul arcuit face excelent legătura cu spatele scurt şi dinamic. Caroseria noului model este mai lungă, mai joasă, dar mai lată decât a ascendentului său, făcându-i pe mulţi să-l asemene cu mult mai pretenţioasa Serie 8 a anilor `90.
Utilitate surprinzătoare
Habitaclul, configurat în linia „Luxury”, propune ornamente de lemn şi, în cazul exemplarului testat, piele castanie pe scaune, planşa de bord şi feţele de uşi. Un client matur va aprecia cu siguranţă tuşa de aristocraţie care face ca maşina să migreze spre zona GT-urilor, în timp ce tânărul pasionat va dori mai multe inserţii metalice, ceea ce i-a făcut pe cei de la BMW să propună mai multe linii de echipare, inclusiv una „Sport”. În oricare dintre cazuri însă, calitatea este la cel mai înalt nivel, iar ergonomia specifică BMW se păstrează de ani de zile. Strict referitor la acest coupe, am apreciat în mod special spaţiul disponibil la interior, suficient inclusiv pentru ca doi adulţi să ocupe bancheta din spate fără a risca accese de claustrofobie. Dacă aducem în ecuaţie şi volumul portbagajului, de 445 de litri, deja putem concluziona că Seria 4 poate juca fără probleme rolul de automobil de zi cu zi.
Motor excelent, dar nepotrivit aici
Seria 4 este BMW-ul cu cel mai coborât centru de greutate dintre modelele mărcii (mai puţin extravagantul i8, care nu este încă disponibil), ceea ce se traduce, în mod evident, în comportamentul rutier foarte dinamic. Modelul testat (420d) era penalizat însă de motorizarea diesel de 2,0 litri. În multe alte cazuri, cei 184 CP, cuplaţi la o excelentă transmisie automată cu opt trepte, s-ar fi transformat într-unul dintre cele mai mari avantaje ale maşinii. Aici însă, nici reacţiile motorului la pedala de acceleraţie nu par suficient de convingătoare şi nici lipsa de rafinament care se traduce printr-un zgomot prea puţin nobil în habitaclu. OK, consumul mediu de combustibil declarat de producător este de 4,7 l/100 km, valoare foarte bună chiar şi pentru un mic automobil de oraş cu o treime din puterea BMW-ului, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h nu durează mai mult de 7,5 secunde. Pe hârtie, automobilul nostru sună a câştigător detaşat. În realitate însă, pur şi simplu noua Serie 4 merită mai mult, indiferent că vorbim tot de un motor diesel sau de unul pe benzină.
Alte articole