ZiarulRing

09-oct.2024

ULTIMA ORĂ

ALTE CATEGORII

RATB înlocuieşte autobuzele cu… microbuze

Reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti încep, din acest an, o reorganizare a reţelei de transport în comun.

Avatar

Publicat

pe

Reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti încep, din acest an, o reorganizare a reţelei de transport în comun. Fie că este vorba de tramvaie, autobuze electrice sau troleibuze, regia intenţionează să dezvolte şi să eficientizeze parcul auto. În acest sens, RATB va înlocui autobuzele de pe mai multe linii de transport cu microbuze.

Aproximativ 700.000 de bucureşteni circulă în fiecare zi cu transportul în comun de suprafaţă. Sistemul de transport nu este unul modern, capabil să satisfacă nevoile actuale ale bucureştenilor, iar reprezentanţii RATB ştiu asta. Tocmai de aceea, regia are în plan un proces complex de reoganizare. “2016 reprezintă un an de echilibru, în sensul că vom reuşi să revenim cu parcul de vehicule la nivelul normal. Le vom scoate din imobilizare pe cele defecte. În ultima parte, am scos din imobilizare aproape 200 de vehicule care pot circula, cu uşoare reparaţii, pe străzile Capitalei. Cu acestea vom putea să facem faţă condiţiilor de pe traseu. Totodată, simţim nevoia reorganizării reţelei de transport. Avem în planul de investiţie cumpărarea unor autobuze de capacitate medie, gen microbuze, pentru a înlocui autobuzele clasice pe traseele cu un flux redus de călători, precum liniile 106, 124, 125, 185 sau liniile de noapte, precum şi pe străzi care nu pot susţine traficul greu”, a declarat, pentru “ring”, Constantin Tobescu, şeful Serviciului de Comunicare al RATB.

Tramvaiele, o prioritate

Principalele vehicule pe care regia de transport intenţionează să le modernizeze în acest an sunt tramvaiele. Totodată, RATB vrea să construiască un tramvai în uzina proprie. „Ne axăm foarte mult pe transportul cu tramvaiele. Este mijlocul de transport perfect pentru un astfel de oraş. Asigură o capacitate mare şi, de asemenea, în cazul în care va avea o cale derulare unică, durata călătoriilor se va reduce şi, implicit, va deveni atractiv. Totodată, gradul de poluare poate fi redus prin dezvoltarea transportului în comun. Pentru acest an, RATB a propus spre finanţare un pachet de investiţii în ceea ce priveşte construirea şi modernizarea a 10 tramvaie în uzina proprie. De asemenea, vrem să construim un nou tramvai cu facilităţi moderne tot în uzina noastră. Va costa în jur de un milion de euro. Este capabil să circule şi pe o infrastructură nemodernizată, cum mai avem în Capitală pe 40%. De asemenea – o informaţie foarte importantă -, orice vehicul pe care îl vom construi sau cumpăra de acum înainte va avea instalaţie de aer condiţionat“, ne-a mai spus reprezentantul RATB.

Autobuzele electrice nu sunt eligibile momentan

În ultimii ani, din cauza poluării, s-a vorbit tot mai mult despre transportul eco, parcul RATB să fie format exclusiv din tramvaie, troleibuze şi autobuze electrice. Capitala a avut, în 2015, în exploatare două autobuze electrice, care, deşi sunt performante şi prietenoase cu mediul, nu reprezintă momentan o soluţie, crede Constantin Tobescu. “Anul trecut am avut două tipuri de autobuze electrice care, din punctul nostru de vedere, s-au comportat foarte bine. Au circulat pe trasee cu un flux mare de călători, liniile 381 şi 104, însă problema acestora o reprezintă autonomia. Nu pot circula mai mult de maximum 200 de kilometri şi trebuie să se întoarcă la unitatea de exploatare pentru a le fi reîncărcate bateriile. Un autobuz face minimum 250 de kilometri, maximum 400 pe zi, de două ori mai mult decât unul electric, aceasta este principala problemă. Cel de-al doilea inconvenient îl reprezintă preţul dublu faţă de cel al unui autobuz normal. Momentan, autobuzele electrice nu sunt o soluţie.”

Rugăminte către călători

RATB îi anunţă pe bucureşteni că, începând de astăzi, va aplica măsuri prin care intenţionează să stabilească exact numărul călătorilor care utilizează fiecare linie şi mijloc de transport. De aceea, regia îi roagă pe bucureştenii care deţin abonamente să valideze fiecare călătorie în sistemul de taxare. Astfel, în urma unei perioade de cercetare, în care călătorii se vor adapta, RATB speră să poată reduce intervalul orar dintre două vehicule consecutive şi să asigure o mai bună ritmicitate.

Citește în continuare
Advertisement
Lasă un comentariu

Lasă comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *