ZiarulRing

28-feb.2024

ULTIMA ORĂ

EVENIMENT

Prof. dr. Mencinicopschi avertizează: E-urile din alimente încalcă postul!

Nici un aliment care conţine E-uri nu este de post, susţine prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi.

Avatar

Publicat

pe

Nici un aliment care conţine E-uri nu este de post, susţine prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi. Totodată, nutriţionistul afirmă că femeile gravide, copiii şi bolnavii trebuie să obţină dezlegare de la preot în privinţa postului, pentru a nu-şi periclita sau agrava starea de sănătate.

Absolut toate produsele care conţin E-uri nu sunt de post, ne spune prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, deoarece în tradiţia creştină nu existau alimente cu E-uri. „Alimentele de post ar trebui preparate în casă, după reţete vechi, monahale. Trebuie să evităm alimentele industriale pentru că nu sunt de post. E-urile sunt nişte chimicale care nu au existat acum 2.000 de ani, iar postul ortodox se ţine cu alimente de post tradiţionale. De asemenea, dintre E-uri, există roşu carmin, cunoscut sub denumirea E 120, produs cu extract de origine animală, pe care îl găsim în foarte multe produse, cum ar fi pateul de post. Pe lângă E-uri, trebuie să ne ferim de cazeinat, care este un compus al laptelui, de ovalbulină, adică praf de ou, şi de hidrolizat, care este făcut din carne”, ne-a declarat prof. dr. Mencinicopschi.

Gravidele, copiii şi bolnavii nu trebuie să postească
Profesorul Mencinicopschi spune că postul nu este recomandat copiilor mici, femeilor însărcinate şi celor care alăptează. De asemenea, cei care suferă de cancer, boli de plămâni, au stări de anemie sau carenţe alimentare nu trebuie să ţină post. „Preoţii dau dezlegare pentru aceste lucruri, dacă vrei să respecţi tradiţia şi credinţa”, precizează Mencinicopschi. Pentru cei care ţin post şi nu vor să se îngraşe, nutriţionistul recomandă fructele, cu excepţia bananelor coapte, care nu pot fi consumate mai mult de una, două pe zi, şi a legumelor amidonate, cum ar fi cartoful, fasolea boabe, care îngraşă dacă se consumă în cantităţi mari sau se prepară ca fasole bătută.

Ce recomandă nutriţionistul
Specialistul recomandă în această perioadă fructe, legume, seminţe, nuci şi cartofi fierţi sau copţi. „Fiind cel mai lung post şi cel mai greu, este bine ca românii să profite de dezlegările la peşte. Postul nu trebuie să fie o dietă, dar nici nu trebuie să fie un prilej de îngrăşare. Postul cere cunoştinţe de nutriţie mai avansate pentru a avea şi un echilibru de proteine. Proteinele le luăm din carnea vegetală, adică din fasole boabe, mazăre, linte şi să nu uităm ciupercile, care sunt atât de sănătoase. Fără prăjeli, fără pane, chifteluţele din legume sau ciuperci nu trebuie prăjite. De exemplu, azi-dimineaţă am mâncat paste integrale cu puţin ulei de măsline extravirgin şi garnitură de fasole boabe cu suc de roşii, ceapă, usturoi şi ciuperci. La prânz mănânc un ananas, iar seara, salate întotdeauna”, ne-a precizat Mencinicopschi.

„Am vorbit şi cu clerici, cu monarhi şi mi-au spus că alimentele de post sunt numai cele care respectă tradiţia, aşa cum s-au făcut ele acum 2.000 de ani, nu cu E-uri, nu cu grăsimi modificate, cu organisme modificate genetic.” – Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi

„Îmi plac şi algele. Când fac o supă de legume pun şi alge: fierb mai repede, dau un gust mai bun, au iod, minerale, sunt anticancerigene.” – Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi

Citește în continuare
Advertisement
Lasă un comentariu

Lasă comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *