Cimitirul este locul în care locatarii nu ar trebui deranjați niciodată, însă la noi în țară totul este posibil. Astfel, într-o localitate din România, zeci de ani, prin cimitir a trecut zi de zi trenurile, unul dintre ele fiind chiar un accelerat. Abia din 2012 linia ferată a fost desfințată, iar morții din cimitir și-au găsit liniștea.
Incredibil, dar adevărtat. Printr-o localitate din România, zeci de ani, un tren a trecut prin mijlocul cimitirului
Incredibil, dar cât se poate de adevărat este ce s-a întâmplat înt-o localitate din România, scrie adevarul.ro. Zeci de ani, de patru ori pe zi, prin cimitirul din localitate trecea trenul. Unul dintre ele era chiar un accelerat. Întâmplarea incredibilă s-a petrecut în orașul sucevean Rădăuți, unde liniștea de mormânt din cimitir a fost stricată de zdrăngănitul roților de tren timp îndelungat.
Calea ferată a fost dată în funcțiune, în anul 1889, pentru ruta Dorneşti – Rădăuţi – Brodina. Situația este aproape unică în lume, o situație similară fiind întâlnită și în Elveția. Astfel, oamenii care vor să-și viziteze și să aducă un omagiu celor trecuți în neființă trebuie să suporte zgomotul trenului.
Cine a avut ideea strălucită de a tăia cimitrul cu o linie de tren
Totul a început la jumătatea secolului al XIX-lea, când administraţia austro-ungară a venit cu ideea de a construi o cale ferată prin cimitirul local din Rădăuţi. S-a considerat că transportul feroviar este mult mai important decât un cimitir, a declarat istoricul sucevean Ilie Gliga.
Prima cale ferată din Bucovina a fost construită în anul 1869, de către compania Lemberg-Czernowitz-Jassy Eisenbahn, pe ruta Cernăuţi – Suceava. După asta, administraţia austro-ungară a hotărât şi legarea celorlalte oraşe importante ale regiunii de calea ferată.
Unde se duceau trenurile ce treceau prin cimitir
Cu acest scop s-a înfiinţat Bukowinaer Lokalbahnen (Căile ferate locale ale Bucovinein. n. red.), care a coordonat construirea liniei ferate între Dorneşti şi Rădăuţi, care se continuă apoi spre Putna şi Nisipitu.
Inginerii austrieci de pe atunci au calculat mai multe rute posibile pentru montarea liniilor de tren, însă au optat în final pentru traseul prin centrul oraşului şi al cimitirului ca urmare a rezultatelor ideale ale măsurătorilor geodezice efectuate în teren.
Trenul nu mai deranjează cimitirul din anul 2012
Înainte de Revoluția din 1989, prin cimitirul din Rădăuți trecea inclusiv un tren accelerat, care venea de la Bucureşti şi mergea la Putna. Conform datelor oficiale, prin cimitirul rădăuțean se auzeau de patru ori pe zi fluierul trenurilor.
După anul 2000, municipiul Rădăuți a avut o altă cale ferată, iar prin cimitir, din anul 2012, nu a mai trecut niciun tren, iar liniștea de care au nevoie cei plecați dintre noi, dar și vizitatorii lor s-a instalat.