Clubul din Bundesliga se mută in rețeaua Bluesky și isi îndeamnă fanii să îl urmeze. Acesta descrie reteaua de socializare „X” ca fiind o „mașină a urii” și isi exprimâ îngrijorarea că respectiva retea sociala ar putea influența rezultatul viitoarelor alegeri din Germania.
Examinarea rolului jucat de „X” în difuzarea discursurilor instigatoare la ură, a teoriilor conspirației de extremă dreaptă și a rasismului s-a intensificat după victoria lui Donald Trump în alegerile de săptămâna trecută din SUA. Clubul din Bundesliga, tradițional de stânga, inceteaza de azi să își mai opereze contul din „X” și isi îndeamna fanii să treacă la Bluesky – o retea socială alternativa a cărui numar de utilizatori a crescut cu aproximativ 750 000 în ultimele 24 de ore.
„Musk a transformat X într-o mașină a urii”, se arată în comunicatul oficial. Clubul se teme că X ar putea ajunge să „manipuleze discursul public” în timpul campaniei electorale. Germania urmează să organizeze alegeri anticipate, în februarie 26, după ce coaliția guvernamentală tripartită a lui Olaf Scholz s-a prăbușit săptămâna trecută. Există îngrijorări cu privire la terenul pe care AfD – un partid de extremă dreapta anti-imigrație ce a obținut 10% din voturi in cele mai recente alegeri (cele din 2021) – îl poate câștiga și la influența pe care retele sociale precum X o pot exercita. Comunicatul oficial evidentiaza faptul ca “dialogul cu proprii fanii” a fost esențial pentru decizia retragerii din X. Postările anterioare de pe X, unde clubul are peste 250 000 de urmăritori, vor rămâne online doar „pentru valoarea lor istorică”.
Miercuri, The Guardian a anunțat că nu-si va mai folosi contul oficial de pe platforma X, invocand in sprijinul acestei alegeri „conținutul adesea deranjant” găsit acolo.