Problemele de structură ale clădirii în care se află Teatrul „Nottara”, semnalate de actorul Vladimir Găitan, sunt infirmate de directoarea instituţiei, Marinela Ţepuş. Marea problemă a imobilului în acest moment pare a fi procesul de retrocedare în care se află cu urmaşii marelui regizor Liviu Ciulei.
Fost director al Teatrului „Nottara” la începutul anilor 2000, actorul Vladimir Găitan a tras până acum mai multe semnale de alarmă cu privire la fragilitatea structurii imobilului în cazul producerii unui cutremur. Actuala directoare a instituţiei, Marinela Ţepuş, este de părere că adevărul se află undeva la mijloc.
„Sunt absolut convinsă că acest bloc se va dărâma odată cu toate clădirile Bucureştilor. Asta este opinia mea personală. Este şi motivul pentru care lucrez din 1994 în acest teatru. De asemenea, domnul Vladimir Găitan este actor, iar eu sunt teatrolog, deci orice v-am spune poate să fie marcat de imaginaţia fiecăruia dintre noi. În această clipă însă, adevărul cred că nu este nici de partea dlui Găitan, dar nici de partea celor foarte optimişti, care spun că bulina asta este pusă doar ca să fie pusă„, ne-a declarat Marinela Ţepuş.
Ar lămuri lucrurile încă o expertiză?
Bulina roşie stă însă ca un stigmat pe faţada clădirii, chiar dacă prezenţa ei ostentativă ar putea arăta cu totul altceva decât este în realitate.
„Bulina există şi o vede toată lumea, însă trebuie să privim lucrurile şi din alt unghi: fostul ministru al lucrărilor publice, Nicolae Noica, a venit la Mircea Diaconu extrem de optimist şi a spus să stăm liniştiţi pentru că acest imobil nu se va dărâma. Ştiu că dl Găitan a fost de bună-credinţă şi a vrut să consolideze acest teatru, ştiu că şi dl Mircea Diaconu a vrut acelaşi lucru şi că şi unul, şi celălalt, au făcut demersuri până la exasperare, dar n-au reuşit din cauza unei legi idioate care nu permite investiţii fără acordul tuturor proprietarilor. Eu aş cere încă o expertiză, deoarece mi se pare absolut normal ca după 10-15 ani să vezi cum a evoluat problema sau dacă această problemă este reală”, a spus Marinela Ţepuş.
„Am aflat întâmplător despre acest proces”
O altă ameninţare vine pentru Teatrul „Nottara” din partea moştenitorilor marelui regizor Liviu Ciulei, care au revendicat imobilul.
„Acest bloc a fost făcut de arhitectul Liviu Ciulley, tatăl regizorului Liviu Ciulei. A fost proprietar doar câteva luni, pentru că imobilul a fost naţionalizat. Thomas, fiul lui Liviu Ciulei, şi fosta soţie a regizorului au cerut în instanţă retrocedarea imobilului. Procesul durează de vreo cinci ani, dar noi am aflat întâmplător acum trei ani despre el. Liviu Ciulei nu a dorit sala de spectacole şi a şi făcut notificările în acest sens. Voia doar despăgubiri şi să recupereze din apartamente. Moştenitorii au cerut însă retrocedarea în natură şi a sălilor”, ne-a povestit Marinela Ţepuş.
„Sala este cel mai sigur loc al teatrului”
Zona cea mai sigură în cazul producerii unui cutremur rămâne, potrivit Marinelei Ţepuş, aceea unde se află sala de spectacole.
„Sala se află sub cerul liber, deci deasupra ei nu este nimic. Ea este înconjurată pe trei laturi de acest bloc. În mod normal, deasupra nefiind decât acoperişul de tablă şi podul, care e din lemn, este o structură extrem de uşoară, deci n-ar avea de ce să cadă. Pericolul este dacă blocul se prăbuşeşte peste sală. Până una-alta, sala în sine este cel mai sigur loc al acestui teatru”.
„Teatrul «Nottara» este un brand şi ar fi mare păcat să i se schimbe destinaţia sau să-l pierdem.”, Marinela Ţepuş
„Nu e nimic putred în acest moment şi nici nu curge apă pe dedesubt la Teatrul «Nottara».”, Marinela Ţepuş