Incredibil, dar adevărat! România ar putea da o uriaşă lovitură de imagine prin intermediul Formulei 1. O echipă românească va participa din sezonul viitor în „Marele Circ”. Şefii noii echipe duc tratative ca unul dintre piloţi să fie român.
În mare secret, un om de afaceri român încearcă să pună pe picioare o echipă de Formula 1 care să participe din sezonul viitor în campionatul FIA. Este vorba despre Ion Bazac, fost ministru al sănătăţii şi patronul firmei Forza Rossa, importatorul Ferrari în România. Ei bine, Forza Rossa va fi şi numele noii „squderii” care ar putea primi undă verde pentru „Marele Circ” din sezonul viitor. În acest moment, candidatura teamului Forza Rossa este analizată de forul mondial.
„Este adevărat, însă prea multe amănunte nu putem da în acest moment. Aşteptăm răspunsul FIA şi apoi vom acţiona în consecinţă”, a declarat, pentru „ring”, Bogdan Sonea, marketing manager al firmei Forza Rossa.
Echipă românească, pilot român
Chiar dacă „operaţiunile” se derulează în mare secret, se pare că şefii de la Forza Rossa îşi doresc să coopteze un pilot român, printre cei vizaţi fiind chiar Robert Vişoiu, tânărul pilot care evoluează în seria GP3, aceasta fiind chiar anticamera Formulei 1.
„Ar fi extraordinar să fie o echipă românească în cadrul căreia să evolueze un pilot român. Este un vis, vom vedea”, a comentat Bogdan Sonea. Un român naturalizat în Germania va conduce Noua echipă va fi condusă de Colin Kolles, fost director al echipei britanice de F1 Force India şi apoi al spaniolilor de la HRT. Kolles, 46 de ani, este numele de împrumut pentru că s-a născut la Timişoara, numele său real fiind Călin Colesnic.
„Va fi team-managerul echipei Forza Rossa. Este un cunoscător în domeniu şi suntem siguri că îşi va face treaba profesionist”, spune marketing managerul de la Forza Rossa.
Nu se ştie motorizarea
Fiind importatorul bolizilor cu căluţul cabrat pe stemă, Forza Rossa ar putea avea motorizare de la Ferrari. Ei bine, deocamdată, oficialii firmei nu vor să comenteze pe această temă.
„Este mult prea devreme să discutăm despre asta. Nu am pus încă lucrurile la punct”, a mai declarat Sonea.
Şi Dacia vrea în Formula 1
La finele anului trecut, a apărut pe piaţă o informaţie potrivit căreia Dacia ar putea apărea în Formula 1 din 2015. Pentru a intra în „Marele Circ”, şefii uzinei de la Colibaşi au estimat costuri totale de peste 95 de milioane de euro. În primă instanță, trebuie plătite 25 de milioane de euro organizatorilor, sumă pe care ar urma să o recupereze treptat de-a lungul primului sezon, sub formă de încasări din drepturile de televizare.
„Nu este uşor să intri în Formula 1. Costă foarte mulţi bani, dar cu siguranţă avantajele de marketing sunt extrem de mari.” – BOGDAN SONEA, marketing manager Forza Rossa
245 de milioane de euro a avut buget echipa de Formula 1 Red Bull în 2011, când a câştigat titlul mondial atât la piloţi, cât şi la constructori.