ZiarulRing

20-iun.2024

ULTIMA ORĂ

LIFE/INEDIT

Ești mereu la birou și nu ai timp să mănânci? Iată o dietă specială pentru cei puși pe fugă!

Avatar

Publicat

pe

Ești prins în vâltoarea sarcinilor cotidiene și ai luat în greutate parcă peste noapte?

Iată un meniu sănătos și variat, recomandat chiar de către medicii nutriționiști. Te va ajuta să revii la forma inițială, fără a simți senzația de foame.

Reguli generale:

– mănâncă de trei ori pe zi și ia una sau două gustări între mese.

– bea zilnic minim doi litri de apă plată sau slab carbogazoasă ori ceaiuri de plante și fructe; este interzis consumul băuturilor răcoritoare, chiar și în varianta light.

– este permisă maxim o ceașcă de cafea zilnic, în rest, cafea decofeinizată, cicoare, ceaiuri (nu negru deoarece conține cofeină).

– din lista legumelor și a fructelor permise consumă doar ce dorești.

Advertisement

– legumele pot fi crude sau gătite prin fierbere, la abur, pe grătar, la cuptor, înăbușite cu o lingură de ulei de măsline.

– carnea poate fi fiartă, înăbușită sau la grătar.

– la prepararea salatelor poți folosi zeamă de lămâie sau ulei de măsline extravirgin.

– este interzis orice aliment care conține zahăr, amidon, dextroză, glucoză, maltoză, făină albă, mălai, orez alb; folosită ca îndulcitor fructoză sau un alt înlocuitor de zahăr agreat de medicul dv.

– unde nu sunt trecute cantități, consumă cât îți este necesar.

– toate condimentele sunt premise, cu excepția sosurilor din comerț care conțin zahăr.

– usturoiul este trecut la categoria condiment, dar este permis fără restricții.

Advertisement

Iată care sunt alimentele din care poți alege pentru prânz și cină, pe parcursul unei săptămâni:

Ziua 1

Prânz: pui/ curcan/ vită + legume la alegere (castraveți, roșii, ardei, ceapă, praz, spanac).

Cină: pește (cod, macrou, păstrăv, somon) sau conservă de ton/somon (în apă, iar dacă e în ulei vegetal se stoarce bine de ulei) + legume la alegere (castraveți, ardei, ceapă, salată verde, ridichi, conopidă, țelină crudă, morcov crud, ciuperci, dovlecei, varză, sparanghel, spanac) + două felii pâine „slăbești mâncând” (până la 70 g).

Ziua 2

Prânz: fructe proaspete – ananas / papaya / cireșe / mere / pere / caise / piersici / nectarine / grepfrut / kiwi / zmeură / fragi / afine / prune renglote + un iaurt natural semidegresat (până la 250 ml).

Cină: carne de vită + legume la alegere (roșii, salată verde, țelină, 3 – 4 măsline mari, varză, varză de bruxelles, spanac, castraveți, praz, sparanghel).

Ziua 3

Prânz: un grepfrut/ un măr + pește (cod, macrou, păstrăv, somon) sau conservă de ton/somon (în apă sau ulei vegetal, se stoarce bine de ulei) + legume la alegere (fasole verde, spanac, salată verde, o roșie, ardei, ciuperci, sparanghel).

Cină: vită/ pui/ curcan + legume la alegere (salată verde, roșii, castravete, țelină crudă, praz, sparanghel, spanac.

Advertisement

Ziua 4

Prânz: un ou fiert (cât doriți de tare) + 200 g șvaițer + două felii pâine „slăbești mâncând” (până la 70 g) + legume la alegere (dovlecei, ardei, fasole verde, ceapă, praz, sparanghel, spanac).

Cină: pui la grill + legume la alegere (spanac, ardei, fasole verde, salată verde, varză, vinete, praz, sparanghel, spanac).

Ziua 5

Prânz: vită/pui/curcan + legume la alegere (spanac, salată verde, varză, ardei, dovlecei, ciuperci, praz, sparanghel).

Cină: pește (cod, macrou, păstrăv, somon) sau conservă de ton/somon (în apă sau ulei vegetal, se stoarce bine de ulei) + legume la alegere (roșii,

Castraveți, dovlecei, ciuperci, morcov crud, țelină crudă, conopidă, broccoli, ardei, praz, sparanghel, spanac).

Ziua 6

Prânz: fructe proaspete – ananas / papaya / cireșe / mere / pere / caise / piersici / nectarine / grepfrut / kiwi / zmeură / fragi / afine / prune, renglote + un iaurt natural semidegresat (până la 250 ml).

Cină: un grepfrut/ un măr+ pui/ curcan + legume la alegere (salată verde, ciuperci, roșii, castraveți, ceapă, praz, sparanghel, spanac).

Advertisement

Ziua 7

Prânz: două ouă fierte (cât doriți de tari) + un iaurt natural (până la 250 ml) sau 200 g șvaițer + legume la alegere (dovlecei, conopidă, broccoli, fasole verde, ardei, ciuperci, vinete, praz, sparanghel, spanac).

Cină: vită + legume la alegere (salată verde, castravete, țelină crudă, roșii, varză de bruxelles,

Varză, ciuperci, ardei, praz, sparanghel, spanac).

Citește în continuare
Advertisement
Lasă un comentariu

Lasă comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *