Angajarea sistemului motor fin pentru a produce litere manual are efecte pozitive asupra învățării și memoriei.
Scrierea de mână ar putea părea anacronică deoarece smartphone-urile și alte tehnologii digitale subsumează fiecare aspect al învățării în școli și universități. Dar cercetările continuă să sugereze că luarea de notițe în mod tradițional – cu creion și hârtie sau chiar cu stilou și tabletă – este încă cea mai bună modalitate de a învăța, în special pentru copiii mici. Și acum oamenii de știință se concentrează, în sfârșit, asupra motivului.
Un studiu recent, publicat în Frontiers in Psychology, a monitorizat activitatea creierului la studenții care iau notițe și a constatat că cei care scriau manual aveau niveluri mai ridicate de activitate electrică într-o gamă largă de regiuni ale creierului interconectate, responsabile de mișcare, vedere, procesare senzorială și memorie. Descoperirile se adaugă la un număr tot mai mare de dovezi despre importanța învățării copiilor să scrie cuvinte de mână și să deseneze imagini.
Noua cercetare, realizată de Audrey van der Meer și Ruud van der Weel de la Universitatea Norvegiană de Știință și Tehnologie (NTNU), se bazează pe un studiu fundamental din 2014. Lucrarea sugerează că oamenii care luau notițe pe computer tastau fără să se gândească, spune van der Meer, profesor de neuropsihologie la NTNU.
Citește articolul integral aici.