Noul Duster e deosebit de arătos. A treia generație a SUV-ului produs la Mioveni ia ochii cu designul său impunător. Este principalul atuu, completat și de un interior modificat. Găsim pe noul Duster ce nu credeam că va oferi vreodată Dacia. De la asistent proactiv de menținere a benzii, la propulsie hibridă. Ce-i drept, a treia generație Duster sare de 20.000 de euro.
Dacă vrei să vezi cât de așteptată este o mașină nouă, trebuie să studiezi reacția trecătorilor sau a șoferilor care o zăresc în trafic. Un automobil care întoarce privirile, care stârnește replici de genul „uite, noul Duster”, este unul care poate anticipa un impact bun în vânzări. Am simțit și eu acest lucru în drumul pe care l-am făcut timp de trei zile prin țară testând noul Duster. Am avut pe mână o variantă Journey Tce 130 4×2. Adică versiunea cu tracțiune față, cutie manuală și motor turbo pe benzină de 1,2 litri în 3 cilindri și 130 de cai putere. O versiune care se vinde cu 23.100 de euro cu TVA. Pentru 2.100 de euro în plus, se trece la varianta superioară cu tracțiune integrală. Cele două motorizări în 3 cilindri sunt mild-hibrid. Există și o variantă sub 20.000 de euro care are sub capotă propulsorul de 1 litri, 100 de cai, pe GPL, soluția economică.
Impunător
Designul exterior este atuul Dusterului. Liniile drepte, forma pătrățoasă, garda la sol de 21 de cm, bandourile mari de plastic negru pentru drumuri grele – denumite Starkle – anunță că SUV-ul românesc ar putea fi un competitor off-road. Nu trebuie luat chiar așa, în ciuda capabilităților pe care le-ar putea etala. Dar imaginea spune multe în segmentul auto. Farurile cu semnătura LED în Y culcat, grila pe care tronează mare noua siglă, jantele de 18 inchi, completează aspectul robust al Dusterului. Ceva ce te îndeamnă să ieși în decor și să te avânți pe drumuri desfundate. Pe lângă garda la sol deosebit de generoasă, unghiul de atac față este de 24 de grade la versiunea 4×2 și de 31 de grade la cea 4×4 și de 36 de grade la degajare la ambele variante de tracțiune. Așadar, SUV-ul de Argeș este capabil să abordeze drumuri destul de abrupte. Motorul însă nu se poate spune că poate să ajute fără nicio emoție o ieșire în offroad. Pentru o mașină de 1,4 tone, propulsorul de 1,2 litri, chiar dacă este capabil să livreze un cuplu de 260 Nm, nu poate face față cu brio la provocări off-road mai dure. Dar îți permite să faci mici escapade dincolo de asfalt, continuând astfel seria generațiilor anterioare Duster.
Citește articolul integral aici.