ZiarulRing

21-iun.2024

ULTIMA ORĂ

ALTE CATEGORII

DEZVĂLUIRE-ŞOC în cazul accidentului din Apuseni: furtunurile de alimentare, legate cu sârmă

Motoarele aeronavei prăbuşite în Apuseni au fost duse în SUA la expertiză. Corneliu Olar, fost deputat de Alba, susţine însă că americanii nu au ce să cerceteze atâta vreme cât furtunurile de la alimentare erau legate cu sârmă, şi nu cu coliere, aşa cum era normal.

Avatar

Publicat

pe

Motoarele aeronavei prăbuşite în Apuseni au fost duse în SUA la expertiză. Corneliu Olar, fost deputat de Alba, susţine însă că americanii nu au ce să cerceteze atâta vreme cât furtunurile de la alimentare erau legate cu sârmă, şi nu cu coliere, aşa cum era normal.

Salvatorii supravieţuitorilor din Munţii Apuseni au văzut cu ochii lor că furtunurile de alimentare ale avionului erau legate cu sârmă, ne spune fostul deputat de Alba Corneliu Olar. Afirmaţia a fost făcută în contextul în care Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) a trimis mai mulţi experţi în SUA pentru a asista la expertiza motoarelor aeronavei şi pentru a obţine detalii cât mai concrete cu privire la starea tehnică a avionului.

„Este prima dată când aud că se duc motoare la expertiză în America. Nu ştiu însă ce vor expertiza americanii, pentru că avionul prăbuşit avea, în loc de coliere, sârme. La alimentarea cu benzină, la furtune erau legate sârme. Au văzut toţi salvatorii lucrul acesta. Era o sârmă ordinară, o improvizaţie. Şi atunci nu ştiu ce o să le arate americanilor, sârma aia?!”, ne-a declarat Corneliu Olar.

„Motorul era de generaţie veche”

Dan Petrescu, tatăl copilotului Răzvan Petrescu, ne spune că în genul acesta de anchete se cercetează toate aspectele.

„Eu ştiu că avionul tocmai ieşise de la reparaţii, unde a stat vreun an de zile. Vă spun eu, problema a fost că acest avion avea un motor de generaţie veche cu carburatoare care vibrează, cum erau Daciile, iar motorul nu a făcut faţă condiţiilor meteorologice nefavorabile. Avioanele astea, BN2, sunt făcute în Marea Britanie, nu în SUA. După aceea le-am preluat şi noi şi le făceam pe vremea lui Ceauşescu la IRMA Bucureşti. Erau avioane de şcoală pentru pregătirea piloţilor care treceau la transportul aerian. Avionul care s-a prăbuşit în Munţii Apuseni era fabricat prin anul 1974”, a afirmat Dan Petrescu.

Advertisement

„Ştiu că se fac investigaţii la cei care produc motoarele sau la cei care sunt abilitaţi pentru acest lucru, sub supravegherea comisiei de investigaţii de la noi.”CONSTANTIN VOICU, inspector-şef al Inspecţiei Aviaţiei Civile

„Aşteptăm să se termine odată cu expertiza şi cu ancheta accidentului. Pe noi ne interesează doar să ni se dea o parte din avionul acela să putem construi monumentul acolo, la faţa locului.”CORNELIU OLAR, fost deputat de Alba

„Răzvan le-a dat mai multe declaraţii celor de la CIAS, celor de la Inspectoratul Teritorial de Muncă şi procurorului de la Alba. Parchetul Militar nu l-a mai chemat.” DAN PETRESCU, pilot

Citește în continuare
Advertisement
Lasă un comentariu

Lasă comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *