Mașinile electrificate devin din ce în ce mai des întâlnite ca urmare a presiunilor politice, de mediu și de piață. Mașinile hibride de toate tipurile, inclusiv cele hibride ușoare, complete și plug-in, sunt o alegere populară pentru șoferi deoarece, teoretic, oferă o abordare „cea mai bună din ambele lumi” pentru o conducere ecologică.
Pe măsură ce tehnologia hibridă devine disponibilă pe scară largă în toate tipurile de autovehicule, de la superminiuri la SUV-uri de familie, alegerea unei mașini hibride potrivite poate fi dificilă. Tehnologia hibridă poate îmbunătăți eficiența consumului de combustibil a unei varietăți de mașini, ceea ce înseamnă că se pot face economii financiare reale. Mașinile hibride cu încărcare la priză (PHEV) oferă, de asemenea, o autonomie de conducere pur electrică semnificativă, majoritatea fiind capabile să parcurgă 50 de kilometri sau mai mult fără a consuma niciun strop de benzină. Cu toate acestea, după cum sugerează și numele, hibrizii plug-in trebuie încărcați în mod regulat pentru a oferi cea mai bună autonomie, iar vehiculele hibride Mild-Hybrid vor fi pe placul celor care nu doresc să își facă griji cu privire la încărcare, deoarece încorporează un motor electric de mici dimensiuni care este utilizat doar pentru a asista motorul și nu funcționează independent de acesta. Vehiculele ușor-hibride sunt, de obicei, cea mai ieftină modalitate de a deveni proprietar de autovehicule hibride, dar nu există nici un fel de conducere pur electrică. Nu în ultimul rând, prețul contează, așa că un top al hibridelor momentului nu are cum să nu ia în calcul această componentă esențială.
Honda Civic este un concurent redutabil. Hatchback-ul de familie are un sistemul de propulsie pe benzină/electric cu un pedigree de excepție. La începuturile hibridului în lumea auto existau două mărci care investeau și foloseau această tehnologie, una era Toyota, cealaltă Honda. Toyota a crescut mai mult în această cale și s-a afirmat mai mult, Honda a lăsat ștacheta jos ani bun, dar acum a revenit în forță. Motorul pe benzină de 2,0 litri, care lucrează împreună cu o pereche de motoare electrice și o baterie de 1,06 kWh livrează un total de 181 de cai putere și a fost foarte apreciat în testele făcute de ziariști din mai multe țări. Grație unui management ingenios al puterii, Civic reușește să atingă reprize lungi în oraș. În plus, este economic raport la puterea pe care o oferă, circa 4,7 litri/100 de km. Față de predecesor, noul Civic vine cu materiale de înaltă calitate și un sistem de infotainment mult mai elegant decât predecesorul său. De asemenea, caroseria notchback, habitaclul spațios și portbagajul de 401 litri oferă suficient spațiu pentru patru persoane și bagajele lor. Prețul Civicului e de 35.000 de euro.
Citește articolul integral aici.