ZiarulRing

20-mai2024

ULTIMA ORĂ

LIFE/INEDIT

Ce înseamnă, de fapt, eticheta de pe ouăle de la Lidl, Mega Image sau Kaufland. Puțini români știu ce cumpără

Avatar

Publicat

pe

Toți românii trebuie să știe ce înseamnă, de fapt, eticheta de ouăle pe care le iau din supermarket. Oamenii le cumpără și le consumă în fiecare zi, astfel că este important să cunoască aceste detalii.

Ce înseamnă eticheta de pe ouăle din supermarket

Ouăle se numără printre alimentele pe care mulți români le cumpără și le consumă zilnic, dar majoritatea nu sunt atenți sau nu știu ce reprezintă eticheta de pe aceste produse, de fapt.

Și având în vedere că în ultimul an, conform Institutului Național de Statistică, ouăle s-au scumpit cu până la 30% este important ca oamenii să știe pe ce dau banii, iar toate informațiile sunt ascunse chiar pe etichetă.

Astfel, atunci când cineva decide să cumpere acest aliment din supermarketuri precum Cora, Lidl, Mega Image sau Kaufland trebuie să se uite după clasa din care fac parte ouăle, termenul de valabilitate, metoda de creștere a găinilor, cât și cum trebuie păstrate.

Potrivit regulamentului Uniunii Europene, ouăle pot face parte din clasa A sau din clasa B. Prima dintre ele trebuie să respecte următoarele caracteristici: să aibă coaja obișnuită, uniformă, curată și neteriorată.

De asemenea, ouăle pe eticheta cărora este trecută clasa A au un spațiu de aer în interior care nu depășește 6 mm, gălbenuș care să fie ușor mobil în timpul rotirii oului și care să nu aibă un contur vizibil, albuș limpede și traslucent. De asemenea, ouăle nu trebuie să conțină materii străine sau mirosuri.

Advertisement

Aceste ouă nu sunt spălate sau curățate înainte de a fi marcate și nu trebuie tratate sau păstrate la o temperatură mai mică de 5 grade Celsius. Important este ca fiecare ou să fie inscripționat cu un  cod care are următorul format: de la cifră, la un cod din două litere, apoi încă un cod din nouă litere, urmat de unul din trei cifre.

Metoda de creștere a găinillor influențează prețul

Motivul pentru care în supermarket se găsesc ouă la prețuri diferite este legat de metoda de creștere a găinilor, precum și de sortiment. Astfel, dacă pe etichetă ouăle au scris „cage free”, înseamnă că păsările nu au fost ținute în cuști, dar nu neapărat în aer liber, ci mai degrabă în interior, adesea în spații aglomerate.

„Proaspete de la fermă” înseamnă că ouăle nu a fost congelate, iar „free range” arată faptul că păsările au acces la spațiul deschis, dar zona poate fi foarte mică și, de asemenea, aglomerată.

Eticheta „fără hormoni” de pe ouăle din supermarket explică ideea că acele găini care produc ouă și sunt vândute pentru carne nu pot primi hormoni. Pe de altă parte, „organic” înseamnă ca alimentele provin de la păsări crescute  cu cereale crescute fără pesticide sintetice sau organisme modificate genetic (GMO).

De obicei, oamenii confundă termenul cu „natural”, dar acesta din urmă nu are specificații clare. Eticheta „Certified Humane” sau „American Humane Certified” impune ca păsările care au făcut ouăle să aibă acces la pășune, scrie playtech.ro. 

Advertisement
Citește în continuare
Advertisement
Lasă un comentariu

Lasă comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *