Cu un procent consolidat de 3,17% din PIB generat de vânzarea online a bunurilor și serviciilor (e-GDP), România se clasează pe locul 3 în Europa Centrală și de Est și pe locul 12 la nivelul continentului european, conform datelor celui mai recent Raport European E-commerce 2023.
Raportul European E-commerce 2023 arată că 94% dintre cumpărătorii români preferă să comande online doar de la magazine românești, în timp ce 21% au comandat și de la magazine din străinătate.
La nivel european, cele mai comandate produse sunt cele din categoria hainelor, încălțămintei și accesoriilor vestimentare (68% dintre produsele comandate online), urmate de cărți, CD-uri, DVD-uri (34%), livrări de la restaurante (30%) și cosmetice sau produse de înfrumusețare (27%).
Raportul este publicat de Ecommerce Europe și EuroCommerce. România ocupă același loc 3 în Europa Centrală și de Est și în ceea ce privește volumul vânzărilor statelor membre UE, după Polonia și Cehia.
Raportul European E-commerce din 2023 acoperă 37 de țări de pe continentul european
Sectorul de comerț electronic din România domină piața din Europa de Est, generând aproape 60% din vânzările țărilor din regiune, cu o cifră de afaceri estimată la 9,95 miliarde de euro pentru anul 2023, dintr-un total de 17,6 miliarde de euro.
„Raportul confirmă statutul României de hub regional de ecommerce, ecosistemul dezvoltat la nivel național fiind un model de inovație și investiții în economia digitală. Această poziție ne permite să ne măsurăm forțele cu economii europene mult mai avansate în procesul de transformare digitală”, spune Cristian Pelivan, Director Executiv al Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO).