De pe multe produse vor dispărea specificațiile „Produs verde”, ,,Biodegradabil” sau ,,100% natural”, dacă ele nu vor fi însoțite de dovezi care să le demonstreze consumatorilor că așa stau lucrurile în realitate.
Comisia pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară (ENVI) și Comisia pentru piața internă și protecția consumatorilor (IMCO) din Parlamentul European au dat undă verde măsurilor pe care Comisia Europeană vrea să le impună printr-o nouă directivă care vizează interzicerea dezinformărilor ecologice pentru promovarea produselor, un fenomen cunoscut sub denumirea de „greenwash”. Studiile realizate în ultimii ani au arătat că pentru a atrage consumatorii, care se arată tot mai preocupați de protejarea mediului, companiile aleg să-și promoveze produsele exagerând sau chiar folosind practici comerciale înșelătoare cu bună știință.
Principala măsură vizată de Bruxelles este adoptarea unei directive care să asigure o informare corectă a consumatorilor. Viitoarea directivă (Green Claims Directive) va veni la pachet cu sancțiuni care pot atinge până la 4 % din cifra de afaceri pentru companiile care își promovează produsele apelând la dezinformări de mediu. Un studiu realizat de Comisia Europeană în anul 2020 a arătat că 53,3% dintre reclamele de mediu făcute de companii cu privire la propriile produse s-au dovedit a fi vagi, înșelătoare sau nefondate. Dintre aceste 53,3% de afirmații, 40% au avut o bază nefondată, nesusținută de studii sau orice mijloace de probă care ar putea fi verificate de consumatori.
Practicile de „greenwashing” sunt campanii de marketing prin care unele companii se promovează ca fiind responsabile față de mediu, deși ele sunt implicate în practici dăunătoare din punct de vedere ecologic.
Citește articolul integral aici.